زدن و خوردن
خانه اشغال شده توسط يك مهره، تك ناميده ميشود. اگر حريف روي مهره تك بيايد، آن مهره را ميزند و جاي آن قرار ميگيرد و مهره خورده شده روي «بار» قرار ميگيرد.
تا زماني كه يك بازيكن يك يا چند مهره بر روي بار دارد، بايد نخست آنها را وارد بازي كند. هنگامي كه نوبت اوست، با توجه به عدد روي تاسش، مهره بيرون را در خانه بازي از ناحيه خودي حريف قرار ميدهد. به عنوان مثال، اگر يك بازيكن يك مهره در بار دارد، و تاسش ۴ و ۶ دارد، ميتواند مهره اش را بر روي هر دو خانه چهار يا شش ناحيه خودي حريف قرار دهد به شرطي كه آن خانهها باز باشند. اگر هيچ خانهاي باز نباشد، بازيكن نوبت خود را از دست ميدهد؛ ولي بايد تا آنجا كه ميتواند مهرههايش را وارد كند و بقيه را براي نوبت بعديش بگذارد. پس از آنكه آخرين مهره خورده شده وارد بازي شد، بازيكن به بازي عادي خود ادامه ميدهد و اگر از تاسش چيزي باقيمانده باشد، آن را بازي ميكند. قانون: در ۶ خانه اخر نميتوان مهرهٔ حريف را زد و سپس آن را روي مهرههاي ديگر خودي قرار داد؛ ولي همواره ميتوان مهره حريف را زد و سپس آن را در ديگر خانههاي خالي حركت داده و يا حتي مهره ديگري از حريف را زد.شايان ذكر است كه در بازي اولويت با حركت است.همان گونه ابتدا حركت ميكنيم.مثلا اگر موقعيت خوردن مهره را داشته باشيم وحركت, مقدم حركت مهره است.