اخيراً آسانسورهاي هيدروليكي نيز جاي خود را در بين كاربران خانگي باز كردهاند. در اروپا بيش از ۷۰ درصد از آسانسورهاي زير ۵ طبقه هيدروليك استفاده ميشوند كه از محاسن اين نوع آسانسورها ميتوان به نرمي حركت در استارت اوليه؛ خرابي و استهلاك بسيار كم؛ سهولت در عيب يابي و تعمير؛ ايجاد آسانسورهاي زيبا و شيشهاي به دليل حذف كادر وزنه و سيم بكسل؛ احتياج به سازه سبك؛ عدم نياز به موتورخانه در پشت بام؛ ايجاد آسانسورهاي باربر و سنگين با تناژ بالا و زيبايي بام خانه و همچنين تراز شدن دقيق آن در طبقات اشاره نمود اما از محدوديتهاي استفاده از اين نوع آسانسورها ميتوان به محدوديت در ارتفاع و كندي نسبي سرعت آنها و تنها قرارگيري در چاهك را اشاره كرد. (البته امروزه با استفاده از درايو و سيستم خنككننده ميتوان به سرعت ۱ متر به صورت معمول دست يافت. آسانسورهاي هيدروليك با موتور الكتريكي و پمپ فشار روغن و جك هيدروليك كار ميكنند.در آسانسورهاي هيدروليك به خاطر اينكه كادر وزنه وجود ندارد و سيستم جك هيدروليكي بايد تمامي كابين و مسافران را جا به جا كند نياز به موتورهاي قوي تري هست. در اين آسانسورها يك موتور سه فاز غوطه ور در روغن به همراه يك شيرالكتريكي مخصوص كه اصطلاحاً پاور يونيت ناميده ميشوند وظيفه تأمين فشار روغن براي جك هيدروليك را داراست.
یکشنبه ۰۱ آذر ۹۴ | ۱۴:۵۵ ۷۵ بازديد
تا كنون نظري ثبت نشده است